Vragen en antwoorden over geldverwerking

Een nieuw systeem en een nieuwe manier van werken met contant geld roept veel vragen op. De meest voorkomende vragen staan hier. Staat uw vraag er niet tussen? Dan beantwoorden wij graag telefonisch uw vraag.

Vragen met heldere antwoorden.

  • Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik minder tijd kwijt ben aan het tellen van kassalades?

    Cikam heeft back office-oplossingen waarin kassalades veilig en snel afgestort en gevuld kunnen worden. Alle transacties zijn real-time inzichtelijk, zowel per datum als per medewerker. Het systeem fungeert als een ‘ijzeren’ hoofdcaissière en hierdoor wordt het handmatig tellen van de kassalade overbodig. Wilt u weten hoe dit werkt? Neem dan contact op met een van onze specialisten.

  • Wat is een kassasysteem?

    Cikam heeft back office-oplossingen waarin kassalades veilig en snel afgestort en gevuld kunnen worden. Alle transacties zijn real-time inzichtelijk, zowel per datum als per medewerker. Het systeem fungeert als een ‘ijzeren’ hoofdcaissière en hierdoor wordt het handmatig tellen van de kassalade overbodig. Wilt u weten hoe dit werkt? Neem dan contact op met een van onze specialisten.

  • Welk systeem is het meest geschikt voor mij?

    Cikam heeft back office-oplossingen waarin kassalades veilig en snel afgestort en gevuld kunnen worden. Alle transacties zijn real-time inzichtelijk, zowel per datum als per medewerker. Het systeem fungeert als een ‘ijzeren’ hoofdcaissière en hierdoor wordt het handmatig tellen van de kassalade overbodig. Wilt u weten hoe dit werkt? Neem dan contact op met een van onze specialisten.

  • Als ik de cassette met de biljetten uit het systeem haal, is deze dan open?

    Nee, de cassette is afgesloten met een sleutel en niet toegankelijk voor niet geautoriseerd personeel.

  • Is er een koppeling met mijn kassa?

    Onze automatische kassasystemen kunnen koppelen met de kassasoftware van De Haan IT, Marti Orbak, Untill, next to food (ntf), Vectron, MPlus, Cowhills, JCC en Centric. Om een koppeling werkend te krijgen moet je altijd contact opnemen met je kassa leverancier.

  • Kan het Cikam systeem in mijn balie ingebouwd worden?

    Ja, het systeem kan in de balie ingebouwd worden en, indien nodig, wil Cikam de coördinatie hiervan op zich nemen. Cikam kan bijvoorbeeld het systeem naar de interieurbouwer opsturen, zodat hij deze mooi kan inbouwen.

  • Kan het Cikam systeem ook geld uitbetalen aan personeel?

    Ja dat is mogelijk, maar alleen als het personeel daarvoor geautoriseerd is.

  • Kan ik een service abonnement afsluiten?

    Op alle Cikam Easy Cash systemen kan een service abonnement worden afgesloten. Wij adviseren een service abonnement met een responsetijd van 4 uur. Dat betekent dat indien de Cikam technicus de storing niet telefonisch kan verhelpen, onze technicus binnen 4 uur ter plaatse is om de storing te verhelpen middels een bezoek. Tevens krijgt het systeem dan één keer per jaar preventief onderhoud, waardoor de kans op storingen ook verminderd wordt.

  • Kan ik het geld ‘s nachts in het systeem laten zitten?

    Dat is afhankelijk van waar het systeem staat, maar vooral afhankelijk van de verzekeringsmaatschappij. Uw eigen verzekeringsmaatschappij kan hier antwoord op geven. Ter indicatie; als het systeem op de juiste wijze is ingebouwd en beveiligd, dan is er zonder kluis sprake van een dekking van € 9.000,- en met kluis een dekking van € 23.000,-.

  • Kan ik zelf wisselgeld bijvullen?

    Ja, bij alle Cikam systemen kan de eigenaar zelf wisselgeld aanvullen.

  • Krijg ik een notificatie wanneer ik biljetten of munten moet bijvullen?

    Ja, er zal een bericht verzonden worden als de munten of biljetten onder een bepaald niveau komen. Dit is zelf door de beheerder in te stellen en te bepalen.

  • Kunnen alle medewerkers zomaar bij het geld?

    Nee, elke Cikam oplossing werkt met autorisatie niveaus. Hierdoor worden de rollen en rechten afgeschermd en bepaald wie er wat mag op het systeem.

  • Moet ik het geld nog tellen als ik het geld uit de cassette haal?

    Nee, alle biljetten die uit het systeem komen, via een pouch of cassette, zijn geteld en gecontroleerd op echtheid. Tellen is dus niet meer nodig. Je kunt op afstand inzien wat de waarde in het systeem is.

  • Zit de update van de nieuwe eurobiljetten in het service contract?

    Nee de updates van de nieuwe eurobiljetten en de Windows updates zijn niet in het service abonnement opgenomen. Deze worden apart in rekening gebracht. Indien u een service abonnement heeft, zullen wij u wel benaderen wanneer er weer een nieuwe update beschikbaar is.

Elisabeth Beuningh

Denkt graag mee op het gebied van geldverwerking.