Technische dienst
Snel duidelijk
Bekijk hier de meest gestelde vragen aan onze technische dienst. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust even contact met ons op.
Meest
Gestelde vragen
  • Mijn Cikam LA4050 Etikettendruk- en aanbrengsysteem geeft een E14 insufficient vaccuum error, wat kan ik hiermee doen?

    Mijn Cikam LA4050 Etikettendruk- en aanbrengsysteem geeft een E14 insufficient vaccuum error, wat kan ik hiermee doen?

    U kunt het beste uw LA systeem uitzetten. Vervolgens moet u de lucht toevoer afsluiten en loshalen en vervolgens het systeem laten ontluchten. Na het ontluchten kunt u de lucht toevoer weer aansluiten en openen. Na een paar minuten kunt u het systeem weer aanzetten en zou de E14 melding opgelost moeten zijn. Mocht dit niet geholpen hebben kunt u contact opnemen met de Technische Dienst op telefoonnummer 036-5397200, optie 2 waarna wij u verder zullen helpen.

  • Mijn Cikam AUX Etikettendruksysteem geeft een top of form fault foutmelding, hoe kan ik dit oplossen?

    Mijn Cikam AUX Etikettendruksysteem geeft een top of form fault foutmelding, hoe kan ik dit oplossen?

    Als eerste kunt u het beste het systeem uit en aanzetten. Als de melding nog steeds aanwezig is kunt u het systeem openen en controleren of de sensor op de goede positie staat, deze moet altijd op het materiaal gericht zijn. Deze sensor verschuift namelijk vrij gemakkelijk bij het wisselen van materiaal. Als de sensor in een goede positie staat kunt u controleren of het materiaal tussen de sensor door gaat. Als dit allemaal correct verloopt kunt u een systeem calibratie uitvoeren. Dit voert u uit door aan de voorzijde van het systeem op pauze te drukken en vervolgens de feed knop ingedrukt houden tot er 5 etiketten uitkomen. Hierna zou het systeem weer moeten functioneren. Mocht dit niet geholpen hebben kunt u contact opnemen met de Technische Service Dienst op telefoonnummer 036-5397200, optie 2 waarna wij u verder zullen helpen.

  • Mijn Cikam BDS afstortkluis geeft een IR3 foutmelding en ik zie dat in de invoer een biljet of een vreemd object vastzit, hoe kan dit opgelost worden?

    Mijn Cikam BDS afstortkluis geeft een IR3 foutmelding en ik zie dat in de invoer een biljet of een vreemd object vastzit, hoe kan dit opgelost worden?

    Een IR3 foutmelding bij een BDS afstortkluis geeft inderdaad aan dat er een object vastzit in de invoer. Dit kunnen wij helaas op afstand niet oplossen, hiervoor moeten een Cikam technicus een reparatie op locatie uitvoeren. Voor het maken van een reparatie afspraak kunt u contact opnemen met de Technische Service Dienst op telefoonnummer 036-5397200, optie 2.

Typische
uitdaging van een klant
  • Uitdaging
    Etikettenprinter op verschillende manieren aansturen
  • Doelstelling
    Systeem moet niet afhankelijk zijn van één besturingssysteem, maar flexibel zijn.
  • Cikam oplossing
    Zowel vanuit Excel als vanuit ons ERP-systeem kunnen wij etiketten en kaartjes printen op de Cikam AUX 412 Etikettenprinter.
In de praktijk
We maken al jaren gebruik van jullie etikettenprinters, dus over de kwaliteit had ik geen twijfels. Maar juist vanwege het feit dat de aansturing op meerdere manieren tegelijk kan, zijn wij positief verrast. Zonder protest worden de door ons gewenste kaartjes afgedrukt. Dit was precies wat we nodig hadden, perfect!
Chris van Heeswijk - Felix van der Putten Verf, Functioneel applicatie beheerder
Ik informeer je graag
Over de technische mogelijkheden