Pinnen als voorzorgsmaatregel tegen coronavirus

De Nederlandse supermarkten vragen hun klanten om met pin te betalen vanwege het coronavirus.

Supermarkten en foodservicegroothandels doen een dringend beroep op klanten om te pinnen bij het betalen. Bij contant betalen komen klant en kassamedewerker vaak met elkaar in aanraking en dat is vanwege het coronavirus ongewenst.

De maatregel van supermarkten en foodservicegroothandels sluit aan bij de oproep van het RIVM om handen schudden en lichamelijk contact zo veel mogelijk te vermijden. Hiermee wil de branche bijdragen aan het indammen van het coronavirus.

Ontwikkelingen Coronavirus

Als klanten echt niet kunnen pinnen of erop staan om contant te betalen aan de kassa, dan is het verzoek om het geld op de kassa te leggen en het eventuele wisselgeld ook weer van de kassa af te pakken. Bij de Nederlandse supermarkten en foodservicegroothandels staat de zorg voor medewerkers en klant voorop. De branche volgt de ontwikkelingen rondom het coronavirus op de voet en handelt in lijn met de adviezen van het RIVM en GGD.

Oplossing

Toch is het niet nodig om cash betalingen te vermijden. Middels een Cikam Easy Cash automatisch betaalsysteem kunnen klanten gewoon contant blijven betalen, maar raken de medewerkers geen contant geld meer aan. Dat is pas hygiënisch en daarnaast ook veilig en snel. Lees op de website verder voor meer info.

Cikam; Horecava; kassasysteem; kassa; beurs; horeca; contant geld; cash

Bron: Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL)

Elisabeth Beuningh

Denkt graag mee op het gebied van geldverwerking.