Geldtelsysteem bespaart veel tijd - KFC Lelystad

KFC: “Het afhandelen van contant geld is altijd een storende factor in je operations proces op de werkvloer. Altijd op het verkeerde moment roept iemand ‘ik ben vrij, mij geld moet geteld worden’. En waar ik dan helemaal niet tegen kan, is dat de kassalade er daadwerkelijk uit wordt getild. Je ziet dan twee mensen naar een kantoortje verdwijnen, terwijl er mensen staan te wachten om te betalen.

Ik was op zoek naar een systeem die dat probleem weghaalde, zodat mijn managers 100% van hun tijd konden geven aan mijn personeelsleden op de werkvloer en mijn betalende gasten aan de kassa. De oplossing waar Cikam mee is gekomen is een systeem waarbij de kassières zelf 100% verantwoordelijk zijn voor hun geldstroom tijdens hun shift. Kassières nemen zelf hun kassa’s op, ze storten zelf af, ze wisselen zelf, dus er komen geen vreemde handen aan het geld. Dit systeem is dicht, er kan niemand bij, ik kan ook niet bij mijn eigen geld, dus alleen de waardetransporteur kan het slot openen. Dit is een stukje gemoedsrust voor mij als ondernemer, maar ook voor de mensen, die uiteindelijk het duurste zijn dat je hebt rondlopen. Dat je je mensen een veilige werkplek biedt is daarom belangrijk.

Eigenlijk is Cikam de enige partij waarmee ik gepraat heb. Ik voelde me daar direct thuis, omdat ze ook ervaring hebben met andere horeca bedrijven (McDonalds, KFC ed) en supermarkten. Ik dacht, dat is een bedrijf dat mij kan helpen en heel simpel ook!”

Johan Tijink – Franchise partner KFC Lelystad

KFC; geldverwerkingsysteem; Cikam; contant geld

 

Elisabeth Beuningh

Denkt graag mee op het gebied van geldverwerking.